0 items in the shopping cart

Empfehlungen

Alle Verlage

Follow our RSS feed!

Subscribe to RSS feeds:

Copyright 2025 Milan-Spiele, Michael Lang

Railroad Tiles Energy (Exp.) (engl.)

Railroad Tiles Energy (Exp.) (engl.) 
Bild 2 Bild 3    
Game titleRailroad Tiles Energy (Exp.) (engl.)
Item numberHOR098
AuthorsHjalmar Hach, Lorenzo Silva
IllustratorFrancesco De Benedittis, Marta Tranquilli
Number of Players1 - 4
Agefrom 8 Years
Durationapprox. 30 minutes
Weight380 g
Manufacturer Horrible GuildHorrible Guild (2025)
Contact data
Instructions inEN
Customer RatingThere are currently no product reviews.
Important notes Warning! Not suitable for children under 36 months. Risk of suffocation due to small parts.
Article StateNew and original packaging

Description

Your goal is to create a power grid by building Wind Turbines and using Energy Cables to connect them to Town tiles and bring them energy. Wind Turbines have their own pin points, and can be placed by using any Placement token as a wild card, instead of placing the corresponding standard pawn, like gondolas in the Canals Expansion and Lookout Towers in the Forest Expansion.

You will need to use Energy Cables to connect the Wind Turbines you have built to the Town tiles you placed. Energy Cables can be thought of as an additional kind of "route"... but they have a peculiarity: they don't run across the middle of the sides of tiles, like railways and highways, but rather across their corners.

This adds a whole new layer to your strategies, because while managing the network of cables can complicate things for you, bringing one to the right corner can allow you to connect three tiles to the power grid in one go!

Wind Turbines don't score any point when you build them, but at the end of the game, each of your Town tiles scores 1 point for each 2 Wind Turbines it is connected to. Placing Town tiles smartly and sending Energy Cables to the right corners in order to maximize the Town tiles powered by the least amount of cables is the key to score a lot of points.

Additionally, the Energy Expansion comes with a few Objectives as well: for example, the Solar Farm want to be connected to Energy Cables on all 4 corners, while the Casino must have at least 2 electrified Town tiles around it.


Just ask us if you need more information about this item or if you can't find a certain game in our shop.

Reviews

There are currently no product reviews.

Maybe you are also interested in ...

Schälchen für Spielsteine (1/4 unterteilt) 
Clemens Gerhards

Spielsteine neigen dazu, manchmal einfach wegzurollen. Wohin also damit, wenn sie beim Spielen auf ihren Einsatz warten oder bereits vom Brett genommen wurden.
Wir haben die Lösung für Sie: Unse...

Instead of 2,90 € only 2,50 €
6er-Pack Shell Tokenhalter/Schälchen ROT 
Feldherr

Je kleiner der Tisch, je mehr Spielmaterial, desto schwieriger wird es, die Token und anderes kleinteiliges Zubehör vernünftig auf dem Spieltisch zu sortieren, ohne dass alles zu einem chaotischen H...

6,90 €
Schälchen für Spielsteine (nicht unterteilt) 4er-Pack 
Clemens Gerhards

Manchmal sind Spielsteine etwas unpraktisch - sie rollen einfach weg.

Wohin legt man die Spielsteine, die während eines Spiels vom Brett genommen werden oder im anderen Fall - die bereit gel...

8,70 €
6er-Pack Shell Tokenhalter/Schälchen BLAU 
Feldherr

Je kleiner der Tisch, je mehr Spielmaterial, desto schwieriger wird es, die Token und anderes kleinteiliges Zubehör vernünftig auf dem Spieltisch zu sortieren, ohne dass alles zu einem chaotischen H...

6,90 €
Zip-Beutel 120mm x 170mm (100 Stk.) 
Ohne Verlag

100 Stück Zip-Beutel 120x170mm (12x17cm) in 50µ Folienstärke

Das 1-Euro-Stück auf dem Foto dient nur dem Größenvergleich und wird nicht mitgeliefert!

3,40 €
Item is in stock (Info).
15,80 € (incl. VAT., plus shipping)

Offer of the week

Offers in November 2025

New offers

Preorder now

Playing for toleranceAsmodee FlagshipstorePegasus Spiele PremiumshopASS Ausguckhändler
Der Artikel wurde ihrem Warenkorb hinzugefügt.